jueves, 9 de octubre de 2008

HAUR TXOKOAN MURGILDUZ






1.SARRERA

“Pertsona aske eta parte hartzaileak osatu behar ditugu, inork ez diezagula ahotsa lapur, bakoitza bere auzo edo herriko historiaren protagonista izanaz, eta inoiz gehiago ez daitezela izan ikusle eta gizaki pasiboak. Ahalegin guztiak bildu gure benetako kultura bat osatze arren” (Angel de Castro, Educación Popular-en).

Astialdiko heziketak komunitatearen parte hartze prozesuak sortu behar ditu, honen bidez zenbait gauza lortzeko helburuarekin: gure nortasun ikurrak berreskuratu, sormen irizpideak eraiki, aisi esparruak eratu, gertueneko eremua aldatu,...

Heziketa honek errealitateak abiatu behar du, eguneroko bizitzarekin erlazioa eduki, auzoko arazoetaz arduratu,... honela ez bada, gizaki pasiboen harrobi baten sustraiak indartu besterik ez da egingo, azken finean inguruneko munduaz inolako ardura edota interes eza duen gizabanakoa (taldea).

Eskolan, familian, aisialdiko heziketa zentroetan, une zehatz batetako bizitza, auzo-herriko-hiriko arazoak,... hortaz, guk planteatzen dugun heziketa astialdian oinarritutako komunitateari parte hartze prozesuetan oinarrituta izatea.

Sarrera hau guztia irakurri ondoren, gure egitasmoa hau non kokatu nahi dugun interesgarritzat jotzen dugu, eta zentzu honetan, Egia auzoan.


2.INGURUAREN AZALPENA

Antxeta aisialdi elkarteak garaturiko proiektuaren onurak egiatarrei eta egiako auzoari eskainiak dira, honegatik egitasmo pedagogikoa eta interbentzio arloak beraien gain garatzen dira.
Aurten “Tabakalerako” eraikinean du bere xedea. Haur Txokoa beraz “Tabakalera” barnean kokaturik dago eta Egian Ikasi edo bizi diren haurrei eskaintzen dizkie zerbitzu eta onurak.
Egiako auzoa, Donostiako zentrotik gertu dago. Auzoko historia ehun eta berrigeitamar urte inguru ditu eta garapen jarraitua eduki du, ondorioz biztanleri kopurua nahiko altua da , sare sozial aktibo eta partehartzaile bat do (bizilagun, komertzio txiki, udal zerbitzu ugari etab…).
Egiako auzoa garapenean eta bizirik dirauen auzoa da.

D-EGIAKO HAUR TXOKOA

1.HAUR TXOKOAREN DISEINUA

1.1.ZERGATIK EKIN

» Astialdiko alternatiba integrala, publikoa eta egunerokoa.
» Egia auzoko haur komunitatearen gizarteratzeko eremu fisikoa.
» Ekite positiboa egiten duen eremua: Hezkidetza, Integrazioa, partaidetza aktiboa,
auto-kudeaketa, auzoarekiko konpromisoa,...
» Astialdia, heziketa eremu formalaren onarketa bilatu.

1.2.ZEREN BIDEZ: EGIAKO HAUR TXOKOA (Lan eremuak)

» 1.GUNEA: guraso txokoa, txoko lasaia, mahai-jolasen txokoa, tailerren txokoa, elkarketa edo eraikinen txokoa, jolas sinbolikorako txokoak (ikasturte honetan hiru: medikua, denda eta sukaldea) eta ping-pong txokoa.
Txoko hauek guztien arteko banaketa, oihalak, zutabeak, altzariak eta emandako espazioaren ezaugarriak egokituz osatu dugu.
» 2.GUNEA: Zilipurdika (psikomotrizidaderako materiala, etxetxoa, txirristra eta espazioaren ezaugarriak egokituz osaturik dagoela.)

+ BULEGOA: Barne lana burutzeko (planifikatu, koordinatu, prestatu, jarraipenak egin, ebaluatu…) beharrezko baliabideekin montatua.

1.3.NORI ZUZENDUA
HAURRAK: Adina___________________ 4-12 urte

Egoitza_________________ Egian bizi
Egian ikasi

1.4.1.BALIABIDE PERTSONALAK
3 pertsona jornada osoan

1.5.NOIZ GARATZEN DA EKITEA
» Urte osoan zehar
» Astelehenetik ostiralera
» Goizeko 9:30etatik 13:30etara (bulegoa)
» Arratsaldeko 17:00etatik 19:30etara (interbentzioa)

1.6.NORK GARATZEN DU
» ANTXETA AISIALDI ELKARTEA

E- SEIHILABETEKO PROGRAMAKETA 2008
Hilabete bakoitzean gai edo interesgune bat hartuko dugu eta horren inguruan lan egingo dugu. Eremu bakoitzak gai hauen inguruan ekintza ezberdinak eginez:
· URTARRILA: Donostiako Danborrada
· OTSAILA: Egiako inauteriak
· OTSAILA:Santa Ageda
· MARTXOA: Neskak
· APIRILA: Oporrak, udako ekintzak
· MAIATZA: Kalea Kale jostailu astea
· EKAINA: Oporrak, udako ekintzak
OHARRA : hilabetean bitan tailerrak eskaintzen dira. Ez da alde-aurretik izena eman beharrik. Ala ere, tailerretan proposaturiko ekintzak, umeen interesetatik sortu, hauek garatu eta jarraikortasuna ematea bilatzen da.

GUNE NAGUSIA

GURASOEN TXOKOA + Gurasoak

1.Helburuak
.Gurasoak, tutore... haurrekin egoteko leku bat edukitzea
.Gurasoak, tutore... eremuetan ez sartzea
.Gurasoentzat informazio eremu bat izatea.
.Haurrek meriendatzeko leku bat edukitzea.
2.Metodologia:
Gurasoentzat interesgarriak izan daitezkeen ikastaro,artikulo,liburu...apalean jarriko ditugu.
3.ekipamendua:
.Sofa batzuk
.Kristalezko mahai txiki bat


ERAIKINEN TXOKOA:
espazio guztia jolaserako.(Legoak,egurrezko taulak,elkarketak...).material guztia apaletan edo kutxetan eskura eta ordenatua izango dute.

JOLAS SINBOLIKORAKO TXOKOAK:
txokoak nolabaiteko bereizketa dute elkarren, sukaldea txoko batean, medikua beste batean eta denda beste batean,
Jostailuak ez dute jolasteko toki finkorik edukiko,jostailu guztiak apaletan, apal hauek haurren eskuragarri egongo dira ahal den neurrian , materiala .Toki bat egokituko dugu bere jolasa egin ahal izateko.
Beti ere haurra libreki jolastera etorriko da,berak nahi duen horretara arau batzuen barruan.

TXOKO LASAIA

Eremuak izango duen jolas motarengatik eremuak giro lasaia izango du (liberuak adb.). Horretaz gain eremua erosoa izateko beste espazioetas babestua egongo da. Girotzeko, sofa bat, kojinak, moketak, puzzleak eta koltxonetak jarriko dugu. Jostailu eta eremuko materiala adin tarte guztietarako eskuragarria egon beharko du.
. Eremuaren izaera eta jolas moduarengatik erlazionatzeko gune ezin hobea bilakatu daiteke.

Bertan ere ipuinen txokoa sartzea erabaki da:honetarako koltxoneta batzuk jarri dira haurrak eroso egon daitezen. Liburuak sestoetan sartuko dira haur guztien ekuragarri egon daitezen.

TAILERRAK

Hilabetean bitan, ostegunetan alegia, umeen interesetatik sorturiko tailerren proposamena eskaintzen diegu haurrei.
-Sormena, irudimena eta esku trebetasuna garatzeaz gain, espresio,artistikorako teknikak bilakatzera zuzendua egon dago..
-Material ezberdinekin esperimentatzeko aukera: buztina, paper pasta, margo moeta ezberdinak...egon da.
Ikasturte honetan jadanik tailer hauek burutu ditugu: pasta txuria, buztina, egurrean pirograbatua, josketa, sukaldaritza, hosto-lore lehorrak, hitzalak, “skate”, esmaltea izpiluetan, pitxigintza eta masagea. Ikasturtean zehar egingo ditugunak orandik zehaztu gabe ditugu.
Gurasoei zuzendua ere jolasaren inguruko tailer bat burutu genuen abenduko ostiral batean. Etorkizunean gehiago egitea pentsatzen dugu.

MAHAI JOLASEN TXOKOA

Gune honetan bi mahai handi eta aulki ugari edukiko ditugu umeek taldeetan gustura eta eroso jolastu ahal izateko.
Jolasak sailkapenaren arabera ordenatzen ditugu: puzzleak, kooperatiboak, klasikoak…bereizteko jolas mota bakoitzari kolore bat egokitu diogu tapan Gometxa batekin markatuz eta dagokion apala ere kolore berberarekin forratu dugu. Modu honetan jolasen sailkapen eta ordena errazten ditugu. antolaketaren ulermenean laguntzeko kartel osagarri bat ere jarri dugu.


2.GUNEA
ZILIPURDIKA

Zilipurdika ekintza ezberdinak egiteko espazio bat da.

egunero interbentzioaren jarraipena egingo da. Bestetik, gune ireki bezala erabiliko da, haur txokoan dauden haurren erabilpenerako beste gune bat izango da. Gune honetan, haurren dituzten gogo eta nahien arabera, jolas ezberdinak egin ditzaten ahalbideratuko da. Nahiz eta ahal den gehienetan haurrei utzi beraien jolasak sortzen, garrantzitsua da momentu konkretuetan, hezitzaileak, dinamikak eta jolasak plantatzea, batez ere haur berrien integrazioari begira, ikastetxe ezberdinekoekin, baztertuak daudenekin... behar izan ezkero, haur bat bakarrik dagoenean edota marjinatuta dagoenean beraiekin jolasean jarriko da.

Baliabide materialak gorputz mugimendua estimulatu eta ahalbideratzen dituztena dira.

Mugimendu eta gorputz espresio jolasen bitartez komunikazioa, sentsazioak, emozioak, sormena, harremanak... landuko dira.
-Espazio, material eta giro egokia eskeiniz, ekintza sensorio-motrizak, jolas sinbolikoak eta errepresentazioak egin ditugu.

No hay comentarios: